bulgarian-football.com | bgclubs.eu | GOAL.bg | Левски София | ДЮШ Левски | bfl-team.com | pi4e.com | Dropbox | eRepublik
* Влез   * Регистрация



Последно посещение:
Дата и час: 18 Юни 2025 10:56




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Гран при на Япония 04.10.2009 г. 08:00 ч.
МнениеПубликувано на: 01 Окт 2009 19:37 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Изображение

"Сузука" е много опасна и технична писта с невероятен брой трибуни за публиката. Тя е голямо събитие в света на моторните спортове и Формула 1 от 1987 година насам. Тогава японското състезание е върнато в календара на Формула 1, заради завръщането на Хонда в спорта, като доставчик на двигатели за отбора на Уилямс. "Сузука" е под формата на числото 8 и има множество бързи и бавни завои. Обичана е от всички пилоти макар изпреварването да е невъзможно, заради стесняването на шиканите преди бокса през 1991 г.

През 1987 г. състезанието ще се запомни с катастрофата на Найджъл Менсъл на тренировката, която го лиши и от тилтата. През 1988 г. Аертон Сена и Ален Прост се борят тук за първото място. В крайна сметка бразилецът печели, въпреки лошият старт. На следващата година, той се блъска в съотборника си от Макларън Ален Прост докато се борят отново за победата. И макар Сена да печели отново, след края на състезанието, стюардите го дисквалифицират и връчват победата на пилота на Бенетон Алесандро Нанини.

През 1990 г. Прост и Сена отново се надпреварват бясно един с друг, но вече са в различни отбори. Сена с Макларън натиска газта и още на първия завой след старта се блъска в Прост (Ферари). Сена печели титлата, като по-късно разкрива, че нарочно е предизвикал инцидент, за да извади от строя колата на Прост. Рикардо Патрезе печели тук последната си победа през 1992 г, след напускането на Найджъл Менсъл. Сена печели отново през 1993 г. Малко след победата той влиза във вестниците с това, че е ударил младока Еди Ървайн заради спор на пистата.

Състезанието през 1994 г. е уникално. Дъждът връхлита рязко и след редица катастрофи, колите са спрени. След повторния старт, Деймън Хил успява да изпревари Михаел Шумахер и да вземе най-трудната си победа в кариерата.

Деймън Хил взима трудна победа, която му носи и титлата за 1996 г. Шумахер печели през 1997 г. Хакинен става първи през 1998 г. Тогава на това състезание се решава и титлата и точно както Деймън Хил две години по-рано, финландецът става шампион именно тук. Така стана и през 1999 г. 2000 г. бе ознаменувана от първата шампионска титла за Ферари от 1979 г. насам. Михаел Шумахер печели и става за трети път шампион. Заради доминацията на Ферари, през 2001 и 2002 г. състезанията на "Сузука" имаха по-малко емоционален заряд, тъй като титлата бе спечелена далеч преди кръга в Япония.

През 2003 г. Рубенс Барикело пресича финала първи и спомага за титлата на Ферари както и за шампионската титла на съотборника му Михаел Шумахер. През 2004 г. отново титлата бе спечелена преди "Сузука", но Шумахер бе концентриран до последно и взе победата и в това състезание. Брат му Ралф Шумахер направи и най-доброто си състезание с БМВ-Уилямс, като завърши втори, а Дженсън Бътън с Хонда финишира на трето място.

Събитията от 2005 г. все още се помнят от мнозина, тъй като на "Сузука" тогава се разиграва едно от най-интригуващите състезания. Започвайки от трета позиция, Джанкарло Фисикела бързо изпревари Ралф Шумахер и Дженсън Бътън и зае първа позиция. Кими Райконен започна от 17-то място, точно зад големият си съперник за титлата Фернандо Алонсо. Двамата показаха невероятни способности в управлението на болидите си и до края на състезанието успяха да достигнат Фисикела, като Кими дори успя да го задмине и да вземе победата.

След двегодишен ремонт пистата "Фуджи" пък отново отвори врати през април 2005 г, и за първи път от 1977 година беше домакин на Голямата награда на Япония. Трасето е собственост на Тойота, а дългогодишния домакин на Гран при на Япония - „Сузука" се държи от Хонда. „Фуджи" се намира в подножието на планината Фуджи и от там идва и името й. През 1976 година „Фуджи" е домакин на последното състезание за сезона във Формула 1.

Претенденти за титлата са Ники Лауда (Ферари) и Джеймс Хънт (Макларън-Форд). Метеорологичните условия на трасето са ужасни, силен дъжд и мъгла. Лауда се отказва от участие, а Хънт се състезава, финишира трети и печели короната само с една точка преднина. Победата грабва Марио Андрети (Лотус-Форд). През 1977 г, Хънт печели на „Фуджи" последната си победа във Формула 1, но инцидент между Жил Вилньов и Рони Петерсон води до смъртта на двама зрители. Така пистата е извадена от календара за дълго време. Дизайнерът Херман Тилке помага на „Фуджи" да се върне в шампионата, след двегодишен ремонт започнал през 2003 г. Любопитен факт е, че „Фуджи" е първата писта в историята, която през 1982 година е качена на класическата видео игра „Pole Position" произведена от фирмата Namco.

След тригодишно отсъствие заради пистата "Фуджи", Формула 1 се завръща на "Сузука" през 2009 г.

Писта: Сузука

Начало (местно/българско време): 14:00/08:00 часа

Дължина на обиколка: 5,807 км

Обиколки: 53

Дистанция на състезанието: 307,771 км

Първи победител на трасето: 1987 г. Герхард Бергер (Ферари)

Първи пол-позишън на трасето: 1987 г. Герхард Бергер (Ферари)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) 1:31,540 минути (2005)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фелипе Маса (Ферари) 1:29,599 минути (2006)

Подиум 2006 година: 1.Фернандо Алонсо (Рено), 2.Фелипе Маса (Ферари), 3.Джанкарло Фисикела (Рено)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009 11:47 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Хейки Ковалайнен с Макларън-Мерцедес даде най-добро време в първата свободна тренировка на пистата "Сузука", преди неделното Гран при на Япония, 15-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори се нареди Казуки Накаджима с Уилямс, а трети остана Адриан Сутил с Форс Индия. Топ 10 допълниха Джанкарло Физикела с Ферари, Себастиан Буеми със Скудерия Торо Росо, Люис Хамилтън с Макларън-Мерцедес, Фернандо Алонсо с Рено, Кими Райконен с Ферари, Рубенс Барикело с Браун GP и Нико Розберг с Уилямс. Лидерът в генералното класиране Дженсън Бътън с Браун GP завърши едва 18-и.

Тренировката започна на мокра писта, но в хода на сесията дъждът постепенно намаля и спря, а в края пистата бе вече почти изсъхнала. Себастиян Фетел с Ред Бул имаше проблеми с гумите, а тренировката не мина съвсем гладко и за Фернандо Алонсо, който премина на пряко през чакъла на един от завоите.

Ковалайнен изчака до последния възможоен момент преди да даде най-доброто време на изсъхващата писта. До последните секунди най-бърз бе местният любимец Казуки Накаджима с Уилямс. Времената на пистата постоянно се подобряваха, а пилотите постепенно преминаха от мокри към гуми интермедия, а накрая караха и със сухи.

Дебютантът Камуи Кобаяши, който замени болния с висока температура Тимо Глок с Тойота се представи много добре и даде 19-то време.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009 11:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Форс Индия Адриан Сутил постигна най-добро време в днешната втора свободна тренировка за Гран при на Япония на пистата "Сузука". Германецът записа време от едва 1:47,261 мин, което е с повече от седем секунди по-бавно от постиженията в сутрешната тренировка. Втори остана пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел, който успя да изпревари другия пилот на Форс Индия Витантонио Лиуци. На четвърто място се класира пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън. Топ пет оформи Казуки Накаджима с Уилямс.

Поройният дъжд през 90-те минути на втората петъчна тренировка и ограничените количества мокри гуми бяха причината за слабите резултати. В някои зони на "Сузука" водата се събираше и се образуваха огромни локви. Като цяло тази сесия едва ли ще бъде много полезна за пилотите. В период от 1 час на пистата нямаше нито един състезател.

След стартирането на сесията, единствени на разузнавателна обиколка излязоха двамата пилоти на Торо Росо Себастиан Буеми и Хайме Алгуерсуари. Испанецът се пързаляше през голямата част от обиколката си и едва успя да се прибере в бокса. След това трябваше да мине един час, преди първият болид да излезе на подгизналото трасе. Тогава отново испанецът и неговият именит сънародник Фернандо Алонсо излязоха на пистата. Двукратният световен шампион веднага реши да се прибере, докато Алгуерсуари записа време от 1:56,848 мин.

Десет минути преди края на втората свободна тренировка Алонсо отново излезе на трасето, като успя да запише седми резултат. Испанецът бе последван от още 17 смели пилоти. Хейки Ковалайнен (Макларън-Мрцедес), Дженсън Бътън (БраунGP) и Рубенс Барикело (БраунGP) решиха въобще да не мокрят болидите си и не записаха време. Дебютантът Камуи Кобаяши, който замени в Тойота болния с висока температура Тимо Глок се представи отново много добре и даде 12-то време.

Рано тази сутрин Ковалайнен бе най-добър в първата сесия на мократа, но изсъхваща писта. Времената на трасето постоянно се подобряваха в първата тренировка, а пилотите постепенно преминаха от мокри към гуми интермедия, а накрая някои караха и със сухи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2009 12:12 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Ред Бул Себастиян Фетел спечели пол-позишън в хаотичната квалификация на пистата "Сузука" за Гран при на Япония, 15-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Сесията за място на старта беше изпълнена с много драма, след като две тежки катастрофи на 8-ия завой и една на последния, прекратиха на три пъти квалификацията с червени знамена и нейният финал се забави с 30 минути. Най-тежко пострада Тимо Глок с Тойота, който е в болница с рана на левия крак и се оплаква от болки в гърба.

Втори на старта от 08,00 часа в неделя сутрин ще застане Ярно Трули с Тойота, а трети финишира Люис Хамилтън с Макларън. Четвърти е Адриан Сутил с Форс Индия. Топ 10 на старта в Япония допълниха още: 5.Рубенс Барикело (БраунGP), 6.Ник Хайдфелд (БМВ), 7.Дженсън Бътън (БраунGP), 8.Кими Райконен (Ферари), 9.Хейки Ковалайнен (Макларън) и 10.Себастиян Буеми (Торо Росо). Хейки и Буеми обаче не записаха време, след като катастрофираха.

Лидерът в шампионата Бътън се класира на 2 позиции зад основния си съперник за титлата Барикело. На британеца му трябват 5 точки повече утре, за да стане световен шампион.

Фетел доминира през цялото време и в трите елиминационни фази, а съотборникът му Марк Уебър не взе участие в квалификацията, след като по време на третата свободна тренировка, отново на 8-ми завой, се заби в оградите и колата му се потроши. Очаква се Уебър да тръгне утре от бокса.

Драмата в Япония започна във втория сегмент. Първо младокът Хайме Алгуерсуари с Торо Росо се разби на 8-ия завой и потроши колата си. Сесита бе спряна с червени знамена за няколко минути и после отново възобновена. Точно в този момент в първата си бърза обиколка след рестарта, Тимо Глок с Тойота се заби в предпазната ограда от гуми на последния завой. Германецът бе изваден от колата си и откаран с линейка в медицинския център, а по-късно с хеликоптер в болница. Тимо даде знак, че е добре и помаха на феновете от носилката.

До края на втората фаза оставаха само няколко минути, а доста от пилотите нямаха добро време и инцидента с Глок им попречи. След втория рестарт всички побързаха да се появят на пистата. В последните минути на тази фаза и Себастиян Буеми с Торо Росо се заби в мантинелите на "Spoon" и по пистата се развърчаха много отломки. Предното му крило остана по средата на пистата на асфалта и комисарите размахаха жълти флагове, но не спряха сесията. Като по чудо с много висока скорост Барикело не мина през крилото и успя да го избегне. Рубенс и Бътън записаха добри времена и се класираха напред, но според някои специалисти, Рубенс не е намалил скоростта в този участък и може да бъде разследван. Алонсо, Розберг и Кубица нямаха късмет и отпаднаха от участие в топ 10. Фернандо дори се въртеше в пита и разговаряше нервно със своите колеги, за да разбере какво става.

Това не бе първият инцидент за Буеми, който още в първата фаза, отново на 8-ми завой загуби контрол и за малко да се блъсне в стената от гуми, като колата му спря в чакъла. Той все пак успя да се добере до бокса и му бе сложено ново задно крило. После елемент от задната аеродинамика на колата му се откъсна и това може да е било причина за втория му инцидент.

Третият по-сериозен инцидент днес бе с Хейки Ковалайнен, който в последната фаза (10 минути) отново на 8-ми завой загуби контрол и се озова в чакъл на зоната за сигурност. Финландецът набързо излезе от колата си, а квалификацията беше спряна за трети път. Хейки имаше проблеми на това място и в първата фаза.

Като цялто завой 8 се оказва изключително проблемен за пилотите и ФИА най-вероятно ще направи пълна инспекция на това място. Доста от отборите се оплакаха, че не знаят точните настройки на "Сузука" след като не са карали на тази писта от 3 години, а правилата във Формула 1 се промениха доста през последните сезони.

Очаква се утре борбата за победата да е между Фетел и Хамилтън. Себастиян все още има математически шанс за титлата, но на Бътън му трябват само 5 точки повече от Барикело, за да триумфира с короната.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2009 12:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2008 19:56
Мнения: 797
Местоположение: PLOVDIV 4004,Trakian valey
Отбор: Спартак-С 94 (Пловдив)
пускай по един линк от къде си копи-пейстнал информацията!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2009 12:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Повечето новини ги взимам от тук http://formula1.sportal.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2009 19:38 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Лидерът в шампионата Дженсън Бътън, съотборникът му в БраунGP Рубенс Барикело, пилотът на Рено Фернандо Алонсо, Адриан Сутил (Форс Индия) и Себастиан Буеми (Торо Росо) получиха наказания с по пет места назад в стартовата решетка след хаотичната квалификация за Гран при на Япония днес. Според стюардите, първите четирима състезатели не са отпуснали газта при наличието на жълти флагове, заради втория инцидент на Буеми, а дори напротив - продължили са да въртят бързи обиколки. Наказанието на Буеми пък е провокирано от решението му да върне разбития си болид в бокса, като по този начин се е изпречил на пътя на много пилоти. Бътън се беше класирал седми, Барикело пети, Алонсо 12-ти, Сутил четвърти, а Буеми 10-ти.

В последните минути на втората фаза Буеми се заби в мантинелите на "Spoon" и по пистата се развърчаха много отломки. Предното му крило остана по средата на пистата на асфалта и комисарите размахаха жълти флагове, но не спряха сесията. Като по чудо с много висока скорост Барикело не мина през крилото и успя да го избегне.

Това не бе първият инцидент за Буеми, който още в първата фаза, отново на 8-ми завой загуби контрол и за малко да се блъсне в стената от гуми, като колата му спря в чакъла. Тогава той успя да се добере до бокса и му бе сложено ново задно крило. После елемент от задната аеродинамика на колата му се откъсна и това може да е било причина за втория му инцидент.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7765


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2009 10:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Себастиян Фетел с Ред Бул запази шансовете си за титлата, във Формула 1 живи след категоричен успех на пистата "Сузука" за Гран при на Япония, 15-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Големият му съперник за короната Дженсън Бътън с БраунGP остана едва осми днес и така борбата за трофея остава отворена 2 кръга преди края в Бразилия и Абу Даби. Другият претендент Барикело пък завърши седми, на една позиция пред съотборника си. И в този старт БраунGP не успяха да спечелят официлано титлата при конструкторите, като не им достигна само полочнин точка пред Ред Бул. В класирането Бътън вече води с 85 точки, пред 71 точки за Барикело и 69 точки за Фетел. БраунGP е с 156 точки, а Ред Бул с 120,5.

Втори тази сутрин финишира Ярно Трули с Тойота, който победи третия Люис Хамилтън с Макларън. Световният шампион успя да изпревари италианеца на старта, но по време на вторите спирания в пита загуби позицията си. След финала Хамилтън се оплака и от проблеми със системата "KERS". Успехът на Трули е страхотен в домашното състезание на Тойота.

Четвърти остана Кими Райконен (Ферари), пред 5.Нико Розберг (Уилямс), 6.Ник Хайдфелд (БМВ), 7.Рубенс Барикело (БраунGP), 8.Дженсън Бътън (БраунG), 9.Роберт Кубица (БМВ), 10.Фернандо Алонсо (Рено), 11.Хейки Ковалайнен (Макларън), 12.Джанкарло Фисикела (Ферари) и др.

10 тура преди края на пистата се появи и Кола за Сигурност след тежка катастрофа на Хайме Алгуерсуари от Торо Росо. Това намали разликите между всички пилоти, но след рестарта няколко тура преди края, нито един пилот не успя да спечели позиция.

На старта спечелилият пол-позишън Фетел потегли отлично и поведе колоната. Хамилтън също стартира добре от трета позиция и на първия завой вече бе пред Трули. В първите метри нямаше инциденти, а Фетел още в първата обиколка започна да трупа преднина. Хамилтън бе близо, а плътно зад него бе и третият вече Трули. Така след 1 об. класирането бе: 1.Фетел, 2.Хамилтън, 3.Трули, 4.Хайдфелд, 5.Райконен, 6.Барикело, 7.Розберг, 8.Ковалайнен, 9.Сутил, 10.Бътън, 11.Кубица и др.

Още в първите обиколки състезанието се стабилизира и нямаше никакви изпреварвания. Фетел бе убедителен лидер, а малко зад него бяха Хамилтън и Фетел. Себастиян бе на около 4 секунди пред Люис, като стратегията им бе идентична. В този момент най-интересното на пистата бе борбата между Хейки и Сутил за 8-то място. Адриан опита атака от вътрешната страна на последния шикан, но там нямаше много място и двамата се удариха. Сутил се завъртя и изостана, а Хейки продължи и запази позицията си. Така Сутил изостана още повече от финландеца. Бътън успя да се възползва от ситуацията и се промъкна напред. Тръгналият от бокса Марк Уебър пък нямаше късмет и само в рамките на 10 тура влезе в пита цели 4 пъти, заради различни проблеми.

Към 20-та обиколка нямаше никакви промени в челото, а първите влизания в бокса за бензин и нови гуми започнаха. Надпреварата се разиваше доста скучно и без изпреварвания. Почти всички пилоти имаха стратегии с 2 спирания, а разликите между тях бяха в рамките на няколко секунди. След първите смени, размествания в челото нямаше.

До вторите смени също бе спокойно, като интрига имаше само за 2-то място, защото тактиката на Тойота показваше, че Трули има предимство пред Хамилтън. Италианецът спря няколко тура по-късно от Люис и успя да натрупа преднина, която го изведе на втора позиция. Така в този момент Трули победи Хамилтън с тактика, но все още имаше около 12 обиколки до финала. Системата "КЕРС" в колата на Макларън не работеше и това също попречи на британеца. Фернанд Алонсо пък имаше стратегия с 1 спиране и това му позволи да се движи стабилно в средата на колоната.

Малко по-назад Райконен изпревари Хайдфелд в бокса, а същото със стратегия направи и Розберг срещу Барикело. На изхода на пита пък стана страхотна борба между Ковалайнен и Фисикела. Двамата излязоха едновременно, а точно след ограничителната линия, Хейки атакува агресивно гума до гума и спечели позиция срещу пилота на Ферари.

10 тура преди финала на пистата излезе Кола за сигурност след като Хайме с Торо Росо се разби преди последния шикан на 130R с много висока скорост. На пистата имаше много отломки и комисарите трябваше да почистят бързо трасето. Младият испанец се измъкна невредим, а класирането преди рестарта 5 обиколки преди финала бе: 1.Фетел, 2.Трули, 3.Хамилтън, 4.Райконен, 5.Розберг, 6.Хайдфелд, 7.Барикело, 8.Бътън, 9.Кубица, 10.Алонсо, 11.Ковалайнен, 12.Фисикела и др.

След рестарта Бътън опита атака срещу Рубенс но нямаше шанс да го изпревари. След това Кубица също притисна Дженсън, но и той нямаше как да го мине. Хамилтън изостана от Трули и бе поставен за кратко под напрежение от Кими. До финала нищо не се случи и Фетел записа заслужне победа. Следващият старт е след две седмици в Абу Даби на новата писта "Яс Марина".

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7767


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2009 12:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Себастиан Фетел запази шансовете си за титлата живи по най-добрият начин в днешната Гран при на Япония. Младият германец бе изключително щастлив от безапелационната си победа, която постигна на пистата "Сузука". Фетел потегли от първа позиция, записа най-бързата обиколка в състезанието и до финала на даде никаква надежда на преследващите го конкуренти. Така Себастиан се доближи на 16 точки зад водача в класирането Дженсън Бътън (БраунGP), който финишира на осмо място.

"Чувствам се невероятно. Иска ми се да имам повече от две състезания до финала. Болидът се представя невероятно и ще се опитаме да победим в оставащите две състезания, но всичко е в ръцете на Бътън. Направих много добър старт и запазих лидерската си позиция. На първия завой Хамилтън ме атакува, но аз се движих по дефанзивна траектория и успях да контраатакувам", заяви Фетел. "С изключение на този момент, днес нямах повече никакви проблеми с моите съперници. До края на състезанието контролирах всичко. Стратегията ни бе много добра, за което благодаря на целия отбор, който отново свърши брилянтно работата си. С меките гуми направих една невероятна обиколка, но от бокса ми казаха да ги запазя. В последните няколко състезания бяхме непостоянни, но днес показахме пълния си потенциал", завърши германецът.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7768


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2009 12:28 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Тойота Ярно Трули направи невероятно състезание в домашната за отбора Гран при на Япония. Опитният италианец завърши на втора позиция, от която стартира днешната надпревара на пистата "Сузука". Така Трули увеличи шансовете си за продължаване на договора си с Тойота, който в последната седмица беше поставен под въпрос.

"Знаех, че стартът ще бъде най-трудната част от състезанието за нас. С помощта на системата КЕРС Люис успя да ме изпревари. След първото влизане в бокса продължих да го преследвам и да го притискам. В крайна сметка благодаря на отбора за прекрасната стратегия, с помощта на която успях да си върна второто място след втория стоп", заяви Трули. "Отборът показа невероятно израстване и този резултат го посвещавам на всички членове на тима, както и на Тимо Глок, с гогото работихме много добре в последните години", завърши италианецът.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7769


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2009 12:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън обвини повредата в системата за регенериране на енергията KERS за изпуснатата втора позиция в днешната Гран при на Япония. Британецът не успя да се възползва от допълнителната мощност на КЕРС след прибирането на колата за сигурност при подновяването на надпреварата в нейния край. Въпреки това Люис продължи със силното си представяне във втората част от сезона, като финишира на трето място.

"Опитах се да изпреваря Фетел и Трули още на старта. Успях да спечеля втора позиция и по-късно имах много вълнуваща битка с Трули. Фетел отвори голяма преднина пред нас и остана да се състезавам само с Ярно", призна Хамилтън. "Загубих системата КЕРС преди вторите спирания в бокса и веднага започнах да изоставам. В последните обиколки преди прибирането на колата за сигурност попитах по радиото отбора за състоянието на системата. Те не успяха да я оправят и така нямах никакви шансове да изпреваря Трули. Въпреки това третото място е добър резултат за нас", завърши британецът.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7772


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2009 12:31 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Съдиите в Япония решиха да не наказват завършилия пети на пистата "Сузука" пилот на Уилямс-Тойота Нико Розберг и така титлата при конструкторите няма да бъде спечелена от тима на БраунGP днес. Както е известно, след края на надпреварата стана ясно, че съдиите разследват Розберг и могат да му дадат 25 секундно накзание, което да даде нови точки на БраунGP и така британците официлано да спечелят конструкторката титла във Формула 1.

Розберг беше обвинен от завършилия осми Дженсън Бътън, че по време на колата за сигурност е карал прекалено бързо, не е преминал през зоната на катастрофата на Хайме Алгуерсуари с минималното задължително време и това му е дало предимство. Освен това Бътън твърдеше, че Нико е направил най-доброто време в този сектор и е можел да го победи, ако пилотът на Уилямс не бил карал толкова бързо.

Точно след инцидента с Алгуерсуари от Торо Росо, Розберг направи второто си влизане в пита и успя да спечели позиция спрямо Бътън. Нико финишира 5-ти, Рубенс Барикело 7-ми, а Бътън 8-ми.

Съдиите разпитаха Розберг и техническият директор Сам Майкъл и след анализа на данните и телеметрията стигнаха до заключение, че Нико не е направил нищо нередно. "Директорът на състезанието съобщи на съдиите, че кола номер 16 не е спазила правилно инструкциите за минимално време при съобщението "Кола за сигурност на пистата" пресичайки определената линия. Разгледахме внимателно данните, телеметрията, времената, видео доказателствата и GPS графиките. От тях стана ясно, че Нико е имал съобщение на волана си "Малко гориво" и то е прикрило за кратко другото съобщение за инцидента. Така пилотът не е могъл да реагира навреме. Все пак телеметрията показва как пилотът е реагирал адекватно на жътите знамена и на табелите на комисарите и затова няма да има наказания".

Така към момента БраунGP не успяват да спечелят официлано титлата при конструкторите, като не им достига само полочнин точка пред Ред Бул. БраунGP е с 156 точки, а Ред Бул с 120,5 - разлика 35,5 точки. На Бътън и компания им трябват поне 36 точки и те най-вероятно ще ги спечелят в Бразилия.

Бътън твърди, че Розберг е получил предимство, но Нико отрича: "Мога да ви уверя, че не получих никакво предимство от това. Всичко ще е наред според мен. Стюардите дискутират, но това, което Бътън твърди е със сигурност погрешно. Когато колата за сигурност излиза, се появява сигнал на кормилото ни. Има линия до началото на боксовете, която осигурява бавното ни преминаване покрай инцидента или прибиране в пита. За минимално време трябва да я достигнем преди да намалим. Единственото, което разбираш от сигнала е плюс и минус. Докато се намираш в плюса значи няма проблеми. Аз направих всичко по правилата и не би трябвало да получа наказание", обясни Розберг.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7771


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 12 мнения ] 



  Подобни теми Автор Преглеждания Последно мнение
Преглежда непрочетените мнения Снимки на стадиона
Форум: Спортист 2009 (Своге)
lms_X 247175 14 Окт 2009 23:39
от darkko
Преглежда непрочетените мнения На кое място ще завърши "Дунав" в Б Изток?
Форум: Сезон 2006/2007
DUNAV-RUSSE 178225 16 Сеп 2018 10:00
от Dearis
Преглежда непрочетените мнения Купата на България
Форум: Хебър 1918 (Пазарджик)
Anonymous 141521 04 Ное 2006 18:12
от StreeT_HunteR
Преглежда непрочетените мнения Отборът на Спартак - 2006-2007
Форум: Архив
Anonymous 132846 01 Яну 2007 16:25
от SPFC1919
Преглежда непрочетените мнения История на ФК "Спартак" Пловдив
Форум: Спартак 1947 (Пловдив)
Anonymous 138313 17 Авг 2011 16:27
от mainata89

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Иди на:  




Powered by phpBB © 2008 phpBB Group

Контакти | Fans on Facebook | Игра с прогнози