bulgarian-football.com | bgclubs.eu | GOAL.bg | Левски София | ДЮШ Левски | bfl-team.com | pi4e.com | Dropbox | eRepublik
* Влез   * Регистрация



Последно посещение:
Дата и час: 18 Юни 2025 15:47




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Гран при на Сингапур 27.09.2009 г. 15:00 ч.
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2009 13:25 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
(Изображение)

Състезанието за Гран при на Сингапур, което от 2008 година е в календара на Формула 1, влезе в историята на надпреварата като първото състезание, което се състоя на изкуствено осветление. Стартът беше даден в 20 часа местно време с желанието да се предостави съвсем различно изживяване на феновете на високите скорости и същевременно времето да е удобно за аудиторията пред телевизорите в Европа. Пистата отново ще бъде осветена навсякъде и през цялото време, като все пак зоните за сигурност ще бъдат малко по-тъмни от основното трасе, за да не се объркват пилотите. Прожекторите пък ще бъдат под постоянно наблюдение, като ще се внимава в нито един момент да не заслепяват пилотите, дори те да се завъртят и да излязат от идеалната линия. Осветителните тела са съобразени и с телевизионните камери и са поставени от същата страна на трасето като тях, за да не затрудняват прякото предаване. За да не се окажат 22 пилоти, 80 000 фенове на трасето и милиони пред телевизорите внезапно на тъмно, са предвидени 12 генератора, които трябва да компенсират какъвто и да било проблем с осветяването. За да не се стигне до извънредни ситуации, при всеки генератор постоянно ще стои екип от инженери.

Самата писта е определяна, като най-бързото улично трасе във Формула 1. Дължината е 5,067 километра, с 14 леви и 10 десни завоя, а пилотите ще завъртят 61 обиколки. Най-бавният завой се взима със скорост 80-100 км/час, а най-бързият - с над 300 км/час. Организаторите пък обещават много възможности да изпреварване и вълнуващи моменти.

Коментар на Бернд Мейлендер (Официален пилот на колата за сигурност): Много тестове бяха направени, за да се определи какво осветление е необходимо за нощен старт. Организаторите ще са изправени пред огромни предизвикателства. Дано видим вълнуващ старт.

Критична точка - Изпреварване: Спиране преди 90-градусов завой сслед дълга права. Възможност за изпреварване от вътрешната страната.

Критична точка - Важен (критичен) момент: Двоен ляв завой преди старт-финалната права. Важен момент за достигане на максимална скорост в края на правата.

Дължина на обиколка: 5,067 км

Обиколки: 61

Дистанция на състезанието: 309,087 км

Първи победител 2008 г: Фернандо Алонсо (Рено)

Първи пол-позишън на трасето 2008 г: Фелипе Маса (Ферари)

Най-бърза обиколка по време на състезание: -

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фелипе Маса (Ферари) 1:44,801 минути (2008)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2009 12:41 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Основният спонсор на отбора на Рено във Формула 1 – ING прекрати договорните си отношения с френския концерн, съобщават световните медии.


Само часове, след като испанската застрахователна компания Mutua Madrilena махна своето лого от болида на Рено R29, примерът и бе последван и от холандската банка ING, която също реши да прекрати взаимоотношенията си с Рено заради скандалът "крашгейт".


Според информациите и двата спонсора са анулирали договорите си с френския концерн, цитирайки клауза в контрактите, която задължава отбора на Рено да спазва всички разпоредби в правилника на ФИА.


ING бе един от спонсорите във Формула 1, който вече бе обявил, че ще се оттегли от спорта след края на сезона 2009.


Така Рено ще участва на старта за Гран При на Сингапур без логата на двата си основни спонсора.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2009 15:42 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на БраунGP Рубенс Барикело постигна най-бързо време в днешната свободна тренировка за Гран при на Сингапур. Бразилецът отново изпревари своя съотборник и водач в класирането при пилотите Дженсън Бътън, който остана на втора позиция. Пилотите на Ред Бул показаха прогрес в развитието на болида си и се завърнаха в челото. Трети се нареди Марк Уебър, а съотборникът му Себастиан Фетел остана пети. Между двамата претенденти за титлата се вклини пилотът на Рено Фернандо Алонсо.

Сутрешната тренировка бе прекъсната в средата за десет минути. По ирония на съдбата червените флагове отново бяха развети на 17-и завой, както миналата година по време на надпреварата, заради пилот на Рено. Този път в ролята на Нелсиньо Пикет влезе заелият мястото му Ромен Грожан. Французинът изпусна контрола над болида си по подобен начин на бразилеца, завъртя си и блокира пистата.

Малките промени по конфигурацията на уличното трасе в Сингапур сериозно се отразиха на времената на пилотите. В сравнение с миналата година, постиженията са с около пет секунди по-бавни.

Пилотът на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен се класира шести, след като в началото на тренировката се завъртя. Финландецът изпревари съотборника си Люис Хамилтън, който остана седми. И двамата разполагаха със системата КЕРС в болидите си. Осмо време постигна пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица. Девети се нареди Кими Райконен с Ферари, който също се възползва от допълнителната мощност на КЕРС, а десетката допълни пилотът на Уилямс Казуки Накаджима.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2009 19:34 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Себастиан Фетел с Ред Бул постигна днес най-доброто време във втората тренировка на Гран при на Сингапур. Германецът даде време от 1:48.650 и това се оказа и най-бързата обиколка за деня. Втори остана Фернандо Алонсо който даде на Рено малък повод за радост след тежката седмица. Хейки Ковалайнен с Макларън пък зае третото място, а Ник Хайдфелд четвъртото. Лидерът в шампионата Дженсън Бътън с Браун остана пети. Марк Уебър бе по-бързият пилот на Ред Бул, но се удари в стената, което сложи край и на тренировката му. Въпреки това, Уебър остана шести в края на тренировката. Хамилтън остана десети, след като често се натъкваше на трафик.

Водачът от първата тренировка Рубенс Барикело пък остана едва 11-ти. Джанкарло Фисикела направи спокойна тренировка и записа 16-то място, но поне бе само на две десети от съотборника си Кими Райконен, който бе 14-ти.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2009 15:57 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън остави проблемите от петък зад гърба си и бе най-бърз в днешната последна свободна тренировка преди Гран при на Сингапур. Себастиан Фетел от Ред Бул зае второ място, а пилотът на Уилямс Нико Розберг остана трети. В четворката влезе другият пилот на "Сребърните стрели" - Хейки Ковалайнен.

Хамилтън, който бе недоволен от поведението на болида си в петък заради електрически проблем, днес бе с ново шаси и доминираше през голяма част от квалификацията. В първите 25 минути водачеството се разменяше често, но след това Хамилтън нанесе своя удар и изскочи пред всички с една секунда по-добро време от най-добрите опити на конкурентите му. В следващия си опит британецът свали до 1.48.197 мин, което се оказа и най-доброто постижение с твърдите гуми. С меките гуми Люис бе още по-бърз и след едно минаване през зоната за сигурност успя да затвори обиколката по улиците на Сингапур за 1.47.632 мин, като остави далеч зад себе си Фетел на близо три десети.

Розберг и Ковалайнен останаха с трето и четвърто време на дистанция от седем десети. Дуото на БМВ-Заубер - Роберт Кубица и Ник Хайдфелд, се класираха пети и шести. Рубенс Барикело бе най-бързият пилот на БраунGP със седмо време, докато съотборникът му и лидер в класирането Дженсън Бътън не бе убедителен и остана 14-и.

За разлика от вчера, днес всички пилоти останаха невредими от бетонните стени в Сингапур, като зоната за сигурност, където се спаси Хамилтън, посетиха още Кими Райконен, който остана едва на 12-а позиция днес.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2009 19:46 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Световният шампион Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) спечели пол-позишън в квалификацията на уличната писта в Сингапур, преди неделното Гран при, 14-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Под прожекторите на изкуствено осветление Люис бе много бърз и победи втория Себастиян Фетел с Ред Бул и записа третата си първа стартова позиция за сезона. Фетел запази шансовете си за титлата живи, защото лидерът в шампионата Бътън записа едва 12-то време.

26 секунди преди финала, сесията беше спряна с червени знамена, след като Барикело се разби в оградите и потроши колата си. Това попречи най-вече на Фетел, който точно в този момент поставяше много добро време и дори имаше шанс за пол-позишън. Рубенс загуби контрол и се заби в стената от гуми, а ще получи и пет места по-назад наказание на стартовата решетка.

Трети на старта остана Нико Розберг с Уилямс-Тойота, пред 4.Марк Уебър с Ред Бул. Пето време даде Рубенс Барикело (БраунGP), 6.Фернандо Алонсо с Рено, 7.Тимо Глок (Тойота), 8.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 9.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 10.Хейки Ковалайнен с Макларън-Мерцедес и др. Пилотите на БМВ-Заубер също не успяха да затворят бързите си обиколки в края на третата част заради катастрофата на Барикело. Заради смяната на скоростната кутия, бразилецът ще потегли в неделя 10-ти.

За топ 10 днес не успяха да се класират: 11.Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота), 12.Дженсън Бътън (БраунGP), 13.Кими Райконен (Ферари), 14.Себастиян Буеми (Торо Росо), 15. Ярно Трули (Тойота). Барикело също беше заплашен от елиминация, но успя с последен опит да се промъкне за решителната фаза. Немощта на Ферари днес бе очевидна.

След първите елиминации и 20 минути не продължиха и се класираха на старта по следния ред: 16.Адриан Сутил (Форс Индия), 17.Хайме Алгуерсуари (Торо Росо), 18.Джанкарло Фисикела (Ферари), 19.Ромен Грожан (Рено), 20.Витантонио Лиуци (Форс Индия). Фисикела и Грожан имаха някои технически проблеми и с това могат да се обяснят и слабите времена на пилотите на двата от топ-отборите.

Във временното класиране, 4 кръга преди края на сезона, Бътън води с 80 точки, пред 66 за Рубенс, Фетел е с 54, Уебър с 51,5 и др. При конструкторите БраунGP водят с 146 точки, пред Ред Бул с 105,5, Ферари с 62 точки и др.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2009 19:13 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Световният шампион Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) спечели по безапелационен начин състезанието за Гран при на Сингапур, 14-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Под прожекторите на изкуствено осветление на уличната писта, Люис бе безгрешен от старта до финала, след като тръгна и първи. Втори днес остана Тимо Глок с Тойота, пред 3.Фернандо Алонсо (Рено), 4.Себастиян Фетел (Ред Бул), 5.Дженсън Бътън (БраунGP), 6.Рубенс Барикело (БраунGP), 7.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес), 8.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 9.Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота), 10. Кими Райконен (Ферари) и др. Джанкарло Фисикела остана едва 14-ти, като Ферари нямаха ден и не успяха да спечелят дори точка. Италианците няма да се запомнят с нищо и очевидно вече са изоставили изцяло сезон 2009.

Хамилтън записа днес втората си победа за сезона. Фетел дори имаше шанс за успех и притискаше Хамилтън почти до края, но германецът превиши скоростта в бокса при второто си влизане за бензин и гуми и беше наказан от съдиите. Това го прати от 2-ра позиция на 4-та. Розберг се движеше в началото на надпреварата втори, но също изтърпя наказание и финишира в дъното на колоната.

Най-големият печеливш в Сингапур обаче е лидерът в шампионата Дженсън Бътън, който победи съотборника си Рубенс Барикело в пряка битка за титлата. От 11-та позиция на старта Бътън завърши 5-ти и вече води с 15 точки, 3 кръга преди края на сезона.

Във временното класиране, Бътън вече води с 84 точки, пред 69 за Рубенс, Фетел е с 59, Уебър с 51,5 и др. При конструкторите БраунGP водят с 153 точки, пред Ред Бул с 110,5, Ферари с 62 точки, Макларън с 59 т. и др. Следващият 15-ти кръг е другата седмица за Гран при на Япония. БраунGP вече докосват отборната титла и най-вероятно ще я спечелят още следващия уикенд на "Сузука".

На старта спечелилият пол-позишън Хамилтън потегли отлично и поведе колоната. Вторият на решетката Фетел се забави и бе изпреварен от Розберг. Зад тях Алонсо и Уебър се вкочпиха в битка за 4-то място. Фернандо излезе пред Уебър, но допусна грешка на един от бордюрите и беше изпреварен от Марк и Глок. Уебър се възползва от грешката на Алонсо, но излезе извън пистата и от състезателната линия и изпревари испанеца по много спорен начин. Глок също се възползва от това и също изпревари Алонсо. Малко по-късно Уебър пропусна обратно Алонсо и Глок, защото беше заплашен с наказние от съдиите.

След първите няколко обиколки класирането бе: 1.Хамилтън, 2.Розберг, 3.Фетел, 4.Алонсо, 5.Глок, 6.Уебър, 7.Барикело, 8.Кубица, 9.Ковалайнен, 10.Бътън и др. Райконен бе 13-ти, а Фисикела 15-ти.

Хамилтън водеше уверено, а малко по-назад с изостване от 3 или 4 секунди бяха вторият Розберг и третият Фетел. В 4 обиколка Грожан с Рено отпадна поради технически проблем. Надпреварата в челото се стабилизира, а изпреварвания имаше в средата на колоната. Райконен мина Буеми, а Лиуци и Фисикела водеха мъжка битка един зад друг. Глок създаде проблеми на маршалите, след като част от неговата кола се откъсна и падна по средата на пистата. На този участък бяха размахани жълти знамена и след няколко обиколки един много смел комисар изтича до парчето и го махна от пътя на пилотите.

Към 20-та обиколка започнаха и първите влизания в бокса за гориво и гуми. Фетел бе първи от лидерите, следван от Хамилтън и останалите. Розберг зареди с бензин, но на изхода от бокса изпусна от контрол колата си и пресече една от ограничителните линии на метри от Фетел. Това се оказа пагубно за неговото състезание, защото съдиите го наказаха с преминаване през бокса.

Точно в този момент Сутил притисна Алгуерсуари и двамата се удариха. Адриан се завъртя, даде газ, но веднага през предното му крило премина Хайдфелд. Ник се завъртя и потроши колата си. Сутил също бе с повреда. Машината на БМВ остана на пистата и съдиите пуснаха Кола за сигурност.

Отново драма в Сингапур и всички пилоти се отправиха веднага в бокса. В пита вреше и кипеше, а в крайна сметка Бътън спечели най-много от хаоса и се придвижи с 3 позиции напред до 8-то място. Хайме пък подобно на Маса от миналата година, тръгна да излиза от пита с маркуча за гориво и повлече своите механици на земята. За щастие всичко се размина без сериозни контузии и след няколко секудни, младият пилот се върна на трасето. Така преди рестарта, Хамилтън водеше пред 2.Розберг, 3.Фетел, 4.Глок, 5.Алонсо, 6.Барикело, 7.Ковалайнен, 8.Бътън, 9.Уебър, 10.Кубица и др. Розберг обаче все още не беше изтърпял своето наказание.

Колата за сигурност остана на пистата няколко тура и след рестарта Хамилтън отново поведе. Не след дълго Нико премина през пита, а Фетел започна да притиска Люис. Двамата се вкопчиха в супер битка, а Хамилтън не можеше да се откъсне пред Себастиян. Фетел бе много агресивен и дишаше във врата на световния шампион около 10 обиколки.

Около 20 обиколки преди финала от Ред Бул привикаха Фетел за втората регламентирана смяна. В прекомерната си амбиция да се върне бързо на пистата, германецът превиши скоростта в бокса и беше наказан от съдиите. Това провали шансовете му за победа днес, и до голяма степен го елиминира от борбата за титлата. Освен това от болида на Ред Бул се отксъна и дясното му огледало, а части от двойния му дифузьор също се разхвърчаха по пистата. Фетел изтърпя наказанието си и изостана по-назад на 4-та позиция.

Лидерът Хамилтън можеше да си отдъхне, защото вторият вече Глок и третият Алонсо бяха много назад. Тимо се откъсна пред Фернандо във втората половина на състезанието и това му помогна да задържи двукратният шампион зад себе си. 15 обиколки преди финала, Марк Уебър се разби на първия завой след проблеми със спирачките и отпадна.

10 обиколки преди края Бътън успя със стратегия да изпревари съотборника си Барикело при втората смяна на гуми и зареждане и победи съотборника си в битката за титлата. Двете коли на БраунGP също имаха проблеми със спирачките, но издържаха до финала. 8 об. преди финала класирането бе: 1.Хамилтън, 2.Глок, 3.Алонсо, 4.Фетел, 5.Бътън, 6.Барикело, 7.Ковалайнен, 8.Кубица, 9.Накаджима, 10.Райконен и др.

В последните обиколки промени не настъпиха и след супер каране, Хамилтън записа втората си победа за сезона. Следващият уикенд в Япония ще ни даде още отговори, за това дали Бътън ще успее отново да победи Барикело за титлата. Британецът води с 15 точки, 3 кръга преди финала.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2009 19:14 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън заяви, че днешната победа в Гран при на Сингапур не е дошла леко, като основната причина, която изтъкна, бяха тежките атмосферни условия. Британецът спечели втората си победа от началото на сезон 2010, след като потегли от първа позиция. Люис не допусна нито една грешка по уличното трасе и не даде шанс на преследвачите си до финала.

"Състезанието беше изключително тежко. Няма време и за секунда почивка по техничното трасе, което е фантастично, както и феновете тук. Надпреварата става още по-тежка и от атмосферните условия. Дойдох в Сингапур с целта да се представя добре и съм щастлив, че си свърших работата по най-добрия начин", заяви Хамилтън. "Направих добър старт, като знаех, че съм с по-дълъг първи стоп в бокса от конкурентите ми. Трябваше да остана пет обиколки повече, затова внимавах за гумите и се опитвах да контролирам състезанието. Не знам в коя обиколка се случи, нямах проблеми с КЕРС, но от отбора ми казаха, че може да се получи повреда, и се наложи да рестартирам системата. След това повече нямах подобни проблеми и запазих преднината си в края пред Глок и Алонсо", завърши испанецът.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2009 19:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Тойота Тимо Глок призна, че е останал изненадан от силното си представяне в днешната Гран при на Сингапур. Германецът стартира от шеста позиция, но с постоянно пилотиране, добре избрана стратегия и заради наказанията на Себастиан Фетел (Ред Бул) и Нико Розберг (Уилямс) стигна до второто място.

"Състезанието в Сингапур се разви много добре за мен. На старта беше истинска лудница. Знаех, че не мога да се конкурирам с първите трима, така че се концентрирах над собственото си темпо. Вчера в хода на квалификацията започнахме да подобряваме представянето си. Снощи продължихме работата си с момчетата от екипа и днес са поздравихме с успех. Първата фаза от състезанието нямах нужното сцепление, но след последната смяна на гумите нещата си дойдоха на мястото. Наистина се изненадах, когато ми казаха, че съм втори", завърши германецът.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2009 19:17 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Рено Фернандо Алонсо посвети класирането си на трето място в днешната Гран при на Сингапур на бившия си шеф Флавио Бриаторе. Скандалният италианец, който бе изхвърлен от отбора заради нагласеното състезание отново в Сингапур, но през миналата година, изигра основна част в изграждането на кариерата на Фернандо и двамата са добри приятели. Качването на подиума е първо за двукратния световен шампион и за френския тим от началото на сезон 2009.

"Отборът свърши работата си по фантастичен начин. Механиците, инженерите и всички момчета в тима дават всичко от себе си през цялата година. Някога се получава, някога нямаме късмет, но днес, след като бяхме в тежка ситуация, успяхме да се справим", заяви Алонсо. "Посвещавам днешния подиум на Флавио Бриаторе. Сега той си е в къщи, но остава част от днешния успех", завърши испанецът.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 10 мнения ] 



  Подобни теми Автор Преглеждания Последно мнение
Преглежда непрочетените мнения Снимки на стадиона
Форум: Спортист 2009 (Своге)
lms_X 247207 14 Окт 2009 23:39
от darkko
Преглежда непрочетените мнения На кое място ще завърши "Дунав" в Б Изток?
Форум: Сезон 2006/2007
DUNAV-RUSSE 178276 16 Сеп 2018 10:00
от Dearis
Преглежда непрочетените мнения Купата на България
Форум: Хебър 1918 (Пазарджик)
Anonymous 141540 04 Ное 2006 18:12
от StreeT_HunteR
Преглежда непрочетените мнения Отборът на Спартак - 2006-2007
Форум: Архив
Anonymous 132862 01 Яну 2007 16:25
от SPFC1919
Преглежда непрочетените мнения История на ФК "Спартак" Пловдив
Форум: Спартак 1947 (Пловдив)
Anonymous 138332 17 Авг 2011 16:27
от mainata89

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Иди на:  
cron




Powered by phpBB © 2008 phpBB Group

Контакти | Fans on Facebook | Игра с прогнози