Пилотът на БраунGP Дженсън Бътън доминира от старта до финала и спечели състезанието на пистата "Албърт парк", за Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат във Формула 1. Това е 2-ри успех в кариерата на британеца и първа победа за новия тим на БраунGP, който се превръща в абсолютен хит. Бившият тим на Хонда доскоро беше заплашен от ликвидиране, но Рос Браун изкупи акциите от японците и спаси тима. Втори днес в Мелбърн остана Рубенс Барикело, който 3 обиколки преди края бе 4-ти. Така БраунGP записа историческа двойна победа. Бразилецът успя да завърши, след като на два пъти се сблъска първо с Ковалайнен на старта, а после и с Райконен.
Надпреварата завърши по супер драматичен начин, след като 3 обиколки преди финала вторият до този момент Себастиян Фетел (Ред Бул) и третият Роберт Кубица с БМВ-Заубер се сблъскаха и двамата катастрофираха в оградите. На пистата за втори път се появи Кола за сигурност и състезанието финишира по този начин без повече изпреварвания до финала.
Трети е Ярно Трули с Тойота, следван от Люис Хамилтън с Макларън. По-късно след финала Трули беше наказан с 25 секунди, защото според съдиите е изпреварил Хамилтън в режим на кола за сигурност. Така Люис взе 6 точки, а Трули бе класиран 12-ти. Световният шампион стартира последен, но след много отпадания пред него и майсторско каране записа ценни точки. 4-ти е Тимо Глок с Тойота, пети Фернандо Алосно с Рено, шести Нико Розберг с Уилямс и др.
Фелипе Маса и Кими Райконен с Ферари отпаднаха няколко обиколки преди преди финала, заради технически проблеми в соите коли. Маса бе 4-ти и записа много добро състезание, като в началото дори бе трети. "Айсмен" пък докосна стената и счупи предното си крило. Финландецът остана на пистата, но се отказа обиколка преди края. Кими направи цели 5 спирания в пита.
На старта вторият Барикело се забави много и изостана от лидерите. По-късно след края, той обясни че е натиснал грешен бутон на волана и колата му е задействала една от системите си. Спечелилият пол-позишън Бътън поведе пред Фетел, Розберг, Маса, Кубица, Райконен, Барикело и др. Хамилтън тръгна последен и набързо спечели няколко позиции. Както обикновено за тази писта, на първия завой имаше доста екшън и няколко състезатели се удариха. Марк Уебър буквално бе смачкан от двете страни на своя Ред Бул и трябваше да влезе в бокса. Австралиецът удари и Хейки. Други като Алонсо пък минаха през тревата. Маса тръгна отлично с по-меките гуми, които дават добра скорост за няколко обиколки и бе 4-ти. По-назад Ковалйнен бе с повредено окачване, а Хайдфелд със спукана гума. Сутил също влезе в пита с проблеми. Барикело също понесе удар с предното си крило.
Напред на третия завой Розберг загуби контрол и Маса успя да стане трети. Само за няколко тура Бътън поведе с 4 секунди на Фетел. Във втората обиколка класирането бе: 1.Бътън, 2.Фетел, 3.Маса, 4.Кубица, 5.Райконен, 6.Розберг, 7.Барикело, 8.Накаджима, 9.Пикет и др. След няколко обиколки Хамилтън пък вече бе 11-ти, а Фернандо Алонсо малко по-назад.
След първите по-интензивни обиколки състезанието се стабилизира. Част от пилотите караха със системата за възстановяване на кинетичната енергия КЕРС, която дава около 80 конски сили за 6 секунди, преди отново да се зареди. Това им помагаше или да задържат позициите си или да изпреварват своите съперници.
От драмата на първия завой, Барикело бе с полу-счупено предно крило, но остана на пистата. Розберг влезе в бокса за бензин и гуми, но бе забавен много от механиците си. Предната му лява гума не можеше да бъде сменена бързо. На пистата Рубенс настигна Кими и двамата се докоснаха. Два от елементите от предното крило на бразилеца изхвърчаха, но той продължи.
След първите спирания в бокса промени почти нямаше. Бътън водеше уверено, пред Фетел и Маса. В 19 обиколка Бътън и Фетел загубиха преднината си, след като Казуки Накаджима се разби на 4-ия завой и на пистата се появи Кола за сигурност.
След рестарта Бътън отново контролираше ситуацията. Промяна нямаше и след вторите влизания в бокса за гориво и бензин. Бътън се забави малко с маркуча за гориво. Разликата с него и Фетел на пистата бе 5 секунди. Германецът загатна за огромния потенциал на отбора на Ред Бул и вървеше уверено към второто място. Маса трябваше да влезе по-рано в пита за втори път, което позволи на Кубица с по-късно влизане да излезе на трета позиция.
В последните обиколки Кубица започна да притиска Фетел и стопи преднината му. Полякът опита атака от външната страна на 3-ти завой и двамата се докоснаха. Колата на Фетел бе тотално разбита и той продължи на три гуми, пред да спре няколко завоя след това. Кубица също бе без предно крило и се заби в оградите.
По-назад Хамилтън се бореше мъжки и с двете коли на Тойота, като успя да мине само Тимо. Алонсо и Розберг в нито един момент не се намесиха в борбата за челни позиции. Нико бе най-бърз във всички свободни тренировки, но в състезанието колата на Уилямс не показа скорост.
Днес за първи път много от феновете имаха възможност да видят и дизайна на новите коли. Промените в аеродинамика са най-сериозните от дълги години, а спортът бе разтърсен от истинска революция в техническите правила. Всичко това бе направено с една проста цел - да има повече изпреварвания по време на състезанията. Следващият старт е другата неделя в Малайзия.