bulgarian-football.com | bgclubs.eu | GOAL.bg | Левски София | ДЮШ Левски | bfl-team.com | pi4e.com | Dropbox | eRepublik
* Влез   * Регистрация



Последно посещение:
Дата и час: 18 Юни 2025 14:44




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Гран при на Австралия 2009 (Албърт парк)
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2009 19:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на БраунGP Дженсън Бътън доминира от старта до финала и спечели състезанието на пистата "Албърт парк", за Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат във Формула 1. Това е 2-ри успех в кариерата на британеца и първа победа за новия тим на БраунGP, който се превръща в абсолютен хит. Бившият тим на Хонда доскоро беше заплашен от ликвидиране, но Рос Браун изкупи акциите от японците и спаси тима. Втори днес в Мелбърн остана Рубенс Барикело, който 3 обиколки преди края бе 4-ти. Така БраунGP записа историческа двойна победа. Бразилецът успя да завърши, след като на два пъти се сблъска първо с Ковалайнен на старта, а после и с Райконен.

Надпреварата завърши по супер драматичен начин, след като 3 обиколки преди финала вторият до този момент Себастиян Фетел (Ред Бул) и третият Роберт Кубица с БМВ-Заубер се сблъскаха и двамата катастрофираха в оградите. На пистата за втори път се появи Кола за сигурност и състезанието финишира по този начин без повече изпреварвания до финала.

Трети е Ярно Трули с Тойота, следван от Люис Хамилтън с Макларън. По-късно след финала Трули беше наказан с 25 секунди, защото според съдиите е изпреварил Хамилтън в режим на кола за сигурност. Така Люис взе 6 точки, а Трули бе класиран 12-ти. Световният шампион стартира последен, но след много отпадания пред него и майсторско каране записа ценни точки. 4-ти е Тимо Глок с Тойота, пети Фернандо Алосно с Рено, шести Нико Розберг с Уилямс и др.

Фелипе Маса и Кими Райконен с Ферари отпаднаха няколко обиколки преди преди финала, заради технически проблеми в соите коли. Маса бе 4-ти и записа много добро състезание, като в началото дори бе трети. "Айсмен" пък докосна стената и счупи предното си крило. Финландецът остана на пистата, но се отказа обиколка преди края. Кими направи цели 5 спирания в пита.

На старта вторият Барикело се забави много и изостана от лидерите. По-късно след края, той обясни че е натиснал грешен бутон на волана и колата му е задействала една от системите си. Спечелилият пол-позишън Бътън поведе пред Фетел, Розберг, Маса, Кубица, Райконен, Барикело и др. Хамилтън тръгна последен и набързо спечели няколко позиции. Както обикновено за тази писта, на първия завой имаше доста екшън и няколко състезатели се удариха. Марк Уебър буквално бе смачкан от двете страни на своя Ред Бул и трябваше да влезе в бокса. Австралиецът удари и Хейки. Други като Алонсо пък минаха през тревата. Маса тръгна отлично с по-меките гуми, които дават добра скорост за няколко обиколки и бе 4-ти. По-назад Ковалйнен бе с повредено окачване, а Хайдфелд със спукана гума. Сутил също влезе в пита с проблеми. Барикело също понесе удар с предното си крило.

Напред на третия завой Розберг загуби контрол и Маса успя да стане трети. Само за няколко тура Бътън поведе с 4 секунди на Фетел. Във втората обиколка класирането бе: 1.Бътън, 2.Фетел, 3.Маса, 4.Кубица, 5.Райконен, 6.Розберг, 7.Барикело, 8.Накаджима, 9.Пикет и др. След няколко обиколки Хамилтън пък вече бе 11-ти, а Фернандо Алонсо малко по-назад.

След първите по-интензивни обиколки състезанието се стабилизира. Част от пилотите караха със системата за възстановяване на кинетичната енергия КЕРС, която дава около 80 конски сили за 6 секунди, преди отново да се зареди. Това им помагаше или да задържат позициите си или да изпреварват своите съперници.

От драмата на първия завой, Барикело бе с полу-счупено предно крило, но остана на пистата. Розберг влезе в бокса за бензин и гуми, но бе забавен много от механиците си. Предната му лява гума не можеше да бъде сменена бързо. На пистата Рубенс настигна Кими и двамата се докоснаха. Два от елементите от предното крило на бразилеца изхвърчаха, но той продължи.

След първите спирания в бокса промени почти нямаше. Бътън водеше уверено, пред Фетел и Маса. В 19 обиколка Бътън и Фетел загубиха преднината си, след като Казуки Накаджима се разби на 4-ия завой и на пистата се появи Кола за сигурност.

След рестарта Бътън отново контролираше ситуацията. Промяна нямаше и след вторите влизания в бокса за гориво и бензин. Бътън се забави малко с маркуча за гориво. Разликата с него и Фетел на пистата бе 5 секунди. Германецът загатна за огромния потенциал на отбора на Ред Бул и вървеше уверено към второто място. Маса трябваше да влезе по-рано в пита за втори път, което позволи на Кубица с по-късно влизане да излезе на трета позиция.

В последните обиколки Кубица започна да притиска Фетел и стопи преднината му. Полякът опита атака от външната страна на 3-ти завой и двамата се докоснаха. Колата на Фетел бе тотално разбита и той продължи на три гуми, пред да спре няколко завоя след това. Кубица също бе без предно крило и се заби в оградите.

По-назад Хамилтън се бореше мъжки и с двете коли на Тойота, като успя да мине само Тимо. Алонсо и Розберг в нито един момент не се намесиха в борбата за челни позиции. Нико бе най-бърз във всички свободни тренировки, но в състезанието колата на Уилямс не показа скорост.

Днес за първи път много от феновете имаха възможност да видят и дизайна на новите коли. Промените в аеродинамика са най-сериозните от дълги години, а спортът бе разтърсен от истинска революция в техническите правила. Всичко това бе направено с една проста цел - да има повече изпреварвания по време на състезанията. Следващият старт е другата неделя в Малайзия.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2009 14:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Поне пет тима от Формула 1 имат намерение да копират дифузьорите на БраунGP (познати още и като двойни дифузьори или такъв на 2 нива), след страхотната двойна победа на Бътън и Барикело в Австралия вчера. Съдиите на ФИА вече одобриха спорния дизайн, не само в машините на БраунGP и на и тези в Уилямс и Тойота. Легалността на спорните дифузьори ще се реши в Париж от Апелативния съд на ФИА на 14 април. Според повечето специалисти, една от основните причини за супер скоростта на БраунGP е и тяхното решение за дифузьорите. Други пък смятат, че успехът на британците е съвкупност от много фактори.

БМВ-Заубер, Ред Бул, Ферари, Макларън, Рено вече разработват нови дифузьори и ако съда на ФИА потвърди решението на съдиите от Мелбърн, ще се опитат да ги сложат в колите си. Това оказва се обаче, няма да е лесна задача, защото така се променя изцяло концепцията на задната долна част на болида.

"За нас не е много възможно да копираме това решение, защото не всичко в F1.09 може да се промени бързо", призна Ник Хайдфелд от БМВ-Заубер.

Шефът на Ред Бул Кристиян Хорнер също коментира: "Промените могат да засегнат цялата задна част на колата. Това ще изиска много време и пари. Вече сме правили тестове с този двоен дифузьор и тази перспектива отваря възможности за много решения. Потенциалът на такъв дифузьор е огромен, защото представянето на болида се подобрява в пъти. Дъното на колата е най-мощният аеродинамичен инструмент във Формула 1", обясни Хорнер.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2009 12:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Световният шампион Люис Хамилтън с Макларън беше дисквалифициран от служебното си трето място в завършилото миналия уикенд състезание за Гран при за Австралия, 1-ви кръг от шампионата. Днес на пистата "Сепанг" в Малайзия, Хамилтън и Ярно Трули бяха привикани от съдиите на ФИА, след като комисарите получиха нови доказателства за случката между тях в Мелбърн. Така третото място на Трули в Мелбърн беше върнато, а резултатите на Люис анулирани.

Съдиите на ФИА заключиха, че Макларън са представили подвеждащи доказателства на съдиите на "Албърт парк", които са довели до наказанието на Трули. Както е известно, Трули завърши трети в Австралия, а Хамилтън 4-ти. След финала обаче, Макларън протестираха срещу Трули и италианецът беше наказан с 25 секунди, след като се установи, че той е изпреарил Люис при второто излизане на колата за сигурност.

ФИА оабче обяви, че ще преразгледа финала в Австралия и разследването на инцидента се подновява заради "нов елемент относно инцидента". Съдиите разполагат с аудио запис от разговорите между Хамилтън и Макларън. След финала Люис призна, че от тима са му наредили да пусне Трули. Италианецът от своя страна обяви, че е нямал никакъв избор и е изпреварил британеца, защото той се е дръпнал в страни и е намалил рязко


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 3 мнения ] 



  Подобни теми Автор Преглеждания Последно мнение
Преглежда непрочетените мнения Снимки на стадиона
Форум: Спортист 2009 (Своге)
lms_X 247197 14 Окт 2009 23:39
от darkko
Преглежда непрочетените мнения На кое място ще завърши "Дунав" в Б Изток?
Форум: Сезон 2006/2007
DUNAV-RUSSE 178266 16 Сеп 2018 10:00
от Dearis
Преглежда непрочетените мнения Купата на България
Форум: Хебър 1918 (Пазарджик)
Anonymous 141532 04 Ное 2006 18:12
от StreeT_HunteR
Преглежда непрочетените мнения Отборът на Спартак - 2006-2007
Форум: Архив
Anonymous 132858 01 Яну 2007 16:25
от SPFC1919
Преглежда непрочетените мнения История на ФК "Спартак" Пловдив
Форум: Спартак 1947 (Пловдив)
Anonymous 138326 17 Авг 2011 16:27
от mainata89

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Иди на:  




Powered by phpBB © 2008 phpBB Group

Контакти | Fans on Facebook | Игра с прогнози