bulgarian-football.com | bgclubs.eu | GOAL.bg | Левски София | ДЮШ Левски | bfl-team.com | pi4e.com | Dropbox | eRepublik
* Влез   * Регистрация



Последно посещение:
Дата и час: 18 Юни 2025 01:41




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Гран при на Бразилия 18.10.2009 г. 19:00 ч.
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2009 14:36 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Изображение

Пистата "Интерлагос" се намира в южните предградия на мегаполиса Сао Пауло в Бразилия и на португалски името и означава „между езерата”. Тя е построена на място, където преди време е имало множество езера. Почвата под асфалта на трасето е прекалено мека и доста често на организаторите им се налага да поставят нов слой асфалт, след като предишния вече е „потънал” в земята. Това не помага особено и пистата е една от най-неравните в шампионата. Тесните завои още повече затрудняват пилотите и отборите. „Интерлагос” е построена през 1954 година с дължина от 7,19 км и е позната на феновете на високите скорости и като „Хосе Карлос Паче”. Кръстена е на бразилеца Паче, който през 1975 година през кратката си кариера печели единствената си победа във Формула 1 именно в Сао Пауло.

Първото Гран при, което не е било част от Формула 1 се е провело през 1972 година. От следващият сезон до 1980 г., Голямата награда на Бразилия във Ф1 се провежда на „Интерлагос” с изключение на 1978 г, когато домакин е „Джакарепагуа” в Рио де Женейро. В периода 1981-1989 година отново „Джакарепагуа” приема бразилското Гран при. През 1990 година обаче, на „Интерлагос” отново е гласувано доверие, след като на пистата е положен нов асфалт и дължината й е намалена на 4,29 км. Както е известно, Сао Пауло е родното място на легендарния трикратен световен шампион Аертон Сена и след неговата смърт през 1994 г., S-образният шикан след старт-финалната права е кръстен на негово име.

В по-новата история на пистата през 2003 година, Джанкарло Физикела печели първата си победа във Формула 1 и последна за тима на Джордан, въпреки че на финала за победител е обявен Кими Райконен (Макларън-Мерцедес), след като надпреварата претърпява невероятни обрати. През 2005 г. на „Интерлагос” Фернандо Алонсо (Рено) спечели първата си шампионска титла във Формула 1. С успеха си, испанецът се превърна в най-младия шампион в историята на Гран при. През миналия сезон, Алонсо отново дублира титлата си на „Интерлагос”, но състезанието ще се запомни и като последното в славната кариера на седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Победата грабна Фелипе Маса (Ферари), който стана първия бразилец печелил домашното си състезание след Сена през 1993 година.

Дължина: 4,309 км
Обиколки: 71
Дистанция: 305,909
Завои: 13 (9 леви, 4 десни)
Победител 2008: Фелипе Маса
Рекорд: 1:09,822 - Рубенс Баричело от 2004 г.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2009 14:40 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Камуи Кобаяши заяви, че целта му е да влезе в зоната на точките при дебюта си в Гран при на Бразилия. Третият пилот на Тойота ще замести Тимо Глок на пистата "Интерлагос". Германецът получи контузия след катастрофата в квалификацията на пистата "Сузука" в Япония. След медицински прегледи в Германия бе установено, че Тимо има пукнат гръбначен прешлен, и лекарите му забраниха да кара в Бразилия.

Кобаяши вече дебютира във Формула 1 по време на петъчните тренировки в родината си, но ще запише първият си пълен уикенд в Бразилия.

"В Гран при на Бразилия ще направя първия си пълен уикенд във Формула 1. Осъзнавам, че ще се изправя пред огромно предизвикателство", призна той. "Искам да направя състезание без грешки и инциденти. Целта, която съм си поставил, е да вляза в зоната на точките и да помогна на отбора", завърши амбицираният японец.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7838


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2009 19:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Ферари Кими Райконен заяви, че целта му в предстоящата Гран при на Бразилия е класиране на подиума. Въпреки че предстоящите две състезания до края на сезона са последни за финландеца в отбора на Ферари, той е силно мотивиран да се представи на ниво на пистата "Интерлагос".

"По традиция Гран при на Бразилия е силно състезание за отбора на Ферари. Надяваме се и тази година това да се повтори, въпреки че няма да ни е лесно. Моята цел на "Интерлагос" е класиране на подиума", заяви Райконен. "С всяко следващо състезание ситуацията става все по-тежка за нас, защото останалите отбори продължават с развитието на болидите си, докато ние използваме същата кола от няколко месеца. Ще празнувам 30-ия си рожден ден в събота преди надпреварата, така че място на подиума ще е прекрасен подарък за мен", завърши финландецът.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7853


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2009 13:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Екипът на Рено може да смени изцяло цветовете върху болидите си за последните две състезания от сезон 2009 в Бразилия и Абу Даби. След като главният спонсор ING напусна отбора, французите използват лекопроменена версия на обичайната в последните няколко години жълто, оранжево, бяло, червена шарка. Правилата гласят, че цветовете на болидите и външният им вид трябва да се запази що годе същия като в началото, но при единодушно съгласие от другите отбори и това е възможно да се промени. Според слуховете, новият вид на болидите може да бъде класическата черно-жълта комбинация, която Рено показа за последно през 2007 година за да отпразнува 30 години на стартовата решетка.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7857


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2009 14:25 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
ФИА съобщи, че са направени промени по пистата ‘Интерлагос" в Бразилия, преди неделния кръг във Формула 1. Модификациите там винаги са били минимални, заради малкото възможно място около трасето в Сао Пауло. Стената на супер бързия ляв завой 14-ти преди старт-финалната права е променена, за да се подобри сигурността. Има нова изкуствена трева на завой 4, подобрени канали за вода на завои 3, 7 и 11. Освен това има нова ограда на входа на бокса и много повече редове от гуми, за по-добра сигурност.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7872


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2009 14:26 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Остават само два кръга преди края на сезона във Формула 1, а синоптиците предвиждат силен порой през целия следващ уикенд на "Интерлагос" в Бразилия. Дъждът най-вероятно ще се окаже отново сериозен фактор в борбата за титлата. Миналата година отново валя в Бразилия, а решеващото състезание се превърна в истински трилър. Тогава след серия от обрати Хамилтън стана световен шампион, а Маса заплака след финала. Сега се очаква да вали най-вече по време на квалификацията и в състезанието в събота и неделя. На Бътън му е необходимо класиране в топ 3, за да триумфира с короната. БраунGP не успяха да спечелят официлано титлата при конструкторите в Япония, като не им достигна само полочнин точка пред Ред Бул. Сега пританците едва ли ще имат проблеми.

В класирането при пилотите Бътън води с 85 точки, пред 71 точки за Барикело и 69 точки за Фетел. БраунGP е с 156 точки, а Ред Бул с 120,5.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7870


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2009 21:41 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Дженсън Бътън е сигурен, че напрежението, което има около него преди Гран при на Бразилия не го засяга пряко. Със само две оставащи състезания, британецът се нуждае от трето място на "Интерлагос" за да си осигури първата в кариерата си титла. Според Себастиан Фетел, напрежение има само върху пилотите на Браун, но според Дженсън и тримата пилоти имат еднакви трудности по пътя си към успеха:

"Себастиян заяви, че ние трябва да се притесняваме, но не вярвам това да е вярно. И тримата сме еднакво напрегнати. Всички се борим за шампионската титла. И на тримата ни е за първи път. Интересна ситуация, но аз съм този, който е лидер в момента. Имаме някои промени за Бразилия, които ще трябва да ни помогнат. Това ще е добра стъпка напред. Миналият старт бе доста труден за мен заради жълтите флагове и наказанията в квалификацията. Няма да изляза на пистата и да си държа нужната позиция. Опитвам се във всяко състезание да печеля. Понякога обаче има ситуации, в които е добре да върнеш газта. Моите конкуренти ще са по-агресивни от мен, което повишава риска от грешки. Надявам се да спечелим конструкторската титла, тъй като след всичко случило се, Рос го заслужава.", сподели Бътън.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7873


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2009 16:05 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотите, които ще се качат на почетната стълбичка в неделната Гран при на Бразилия, ще бъдат наградени с пластмасови купи вместо с традиционните, изработени от скъпи метали. Целта е по този начин да се популяризира рециклирането и опазването на околната среда в Южна Америка.

Бразилската химическа компания Braskem ще събира изхвърлените пластмасови бутилки по време на уикенда в Бразилия. След това ще преработи събрания материал от капачките им в масивни пластмасови блокчета, от които ще бъде оформена част от купите, които ще завършват с дървена горна част.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7882


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2009 16:07 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Появилите се слухове през седмицата, според които отборът на Рено напълно ще промени разцветката на болидите си за предстоящата Гран при на Бразилия, бяха опровергани. Предположенията бяха, че от Рено ще махнат оранжевите мотиви от колите си, след като основният спонсор на френския тим ING се оттегли от отбора.

Въпреки слухове още вчера, докато механиците работиха по болидите на Рено стана ясно, че разцветките остават непроменени от тези в Гран при на Япония преди две седмици.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7881


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2009 19:47 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Ред Бул Марк Уебър бе най-бърз в днешната първа тренировка за Гран при на Бразилия, предпоследен кръг във Формула 1. Австралиецът постигна по-добро време от съотборника си Себастиан Фетел, който се бори за титлата, но постигна трети резултат. Двамата съотборници бяха разделени от друг претендент за титлата, местния герой Рубенс Барикело (БраунGP). Четвърти остана пилотът на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен, изпреварвайки съотборника си Люис Хамилтън. Шести се нареди Казуки Накаджима (Уилямс), а седмо време записа водачът в класирането в шампионата Дженсън Бътън (БраунGP), който още в неделя може да спечели световната титла. Десетката допълниха пилотите Нико Розберг (Уилямс), Адриан Сутил (Форс Индия) и записващият предпоследно състезание за Ферари - Кими Райкоен.

На пистата "Интерлагос" се появиха болиди необичайно рано, заради опасността от дъжд, който наистина заваля по-късно. Първи на трасето излязоха съотборниците в Торо Росо Буеми и Алгуерсуари. След кратко време това направи и Кими Райконен, който веднага записа най-добро време. Последва го Уебър, който подобри времето на финландеца.

Малко по-късно лекият дъжд се засили и половин час след началото на тренировката заваля по-сериозно. Пилотът на Рено Фернандо Алонсо изпусна контрола над болида си и мина през тревата на фибата, показвайки колко е хлъзгав асфалтът. Въпреки тежките условия Фетел все пак подобри най-доброто време, записвайки 1.12.932 мин.

Последва период на затишие и отборите започнаха работа по настройките на болидите в боксовете, чакайки дъждът да спре. Хейки Ковалайнен бе първият пилот, който излезе да провери условията със сухите гуми. Няколко минути по-късно сесията бе прекратена с червени знамена, заради инцидент на пилота на Рено Ромен Грожан. Червените флагове бяха развети половин час преди финала, когато французинът отвори прекалено завоя и удари една от предупредителните табели, изпускайки завой номер 11.

По пистата се разхвърчаха много отломки от табелата и маршалите трябваше да почистят. Точно в този момент около тях по асфалта започна да се разхожда малка птичка, която развесели трибуните и механиците в бокса. Пистата "Интерлагос" е известна с това, че около нея има интересни животински видове, които много често забавляват зрителите.

Сесията бе подновена 22 минути преди нейния край. На пилотите бяха нужни няколко минути, преди отново да загреят гумите и да запишат бързи времена. Това първи направи Уебър, но веднага след това дъждът отново заваля. Трудни моменти преживяха Райконен и Алонсо, а Барикело се завъртя. Буеми бе на крачка от много тежък инцидент, след като при спиране изгуби контрол, мина на сантиметри от болида на Витантонио Лиуци и заби задната дясна гума, унищожавайки и окачването й в предпазната стена.

Малко по-късно Уебър отново подобри постижението си, с което затвърди първото място и силното си представяне в първата тренировка за Гран при на Бразилия.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7886


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2009 09:38 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Пилотът на Рено Фернандо Алонсо даде най-добро време във втората петъчна тренировка за Гран при на Бразилия, преди неделния 16-ти, предпоследен кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на пистата "Интерлагос" край Сао Пауло остана Себастиян Буеми с Торо Росо. Трети се нареди Рубенс Барикело с БраунGP, пред 4.Уебър, 5.Бътън, 6.Трули, 7.Фетел и др. Джанкарло Фисикела (Ферари) получи повреда и колата му спря на изхода на бокса. За разлика от първата тренировка нямаше никакви инциденти, освен едно заъртане на Лиуци. Както и в първата сесия времето бе променливо и преваля дъжд. Пистата остана суха с някои влажни места и пилотите нямаха проблеми.

Алонсо не позволи на младока Буеми да завърши тренировката с първо време след като през цялата сесия кара умерено, но накрая постави най-силния резултат за деня. В последните минути Фернандо даде време от 1:12.314 минути, което смая всички на пистата. Лидерът в шампионата Дженсън Бътън през цялата тренировка бе заплашително близо до Буеми, но в крайна сметка остана пети. Себастиан Фетел пък записа седмо време пред Нико Розберг и Адриан Сутил. Световният шампион Люис Хамилтън затвори топ 10.

Пилотите отново побързаха да се появят на пистата рано, заради опасността от дъжд, който както и в първата тренировка, отново се появи. В началото Буеми взе първата позиция от Хейки Ковалайнен и бързо постави време от 1:12.710 мунути. 20 минути по-късно Себастиан Фетел се опита да подобри времето на Буеми, но остана на едва 4 хилядни от него. Две минути по-късно Уебър бързо взе първата позиция, но Бътън веднага отговори с време от 1:12.523 мин. В средата на тренировката изглеждаше, че Дженсън ще бъде лидер в тази сесия.

В последните минути дъжд нямаше и всички пилоти бяха на пистата, за да запишат възможно най-доброто време. Буеми отново грабна първата позиция, преди да бъде изместен от Алонсо в последните секунди.

Очаква се да вали през целия уикенд в Бразилия и това ще направи решаващото състезание за титлата в неделя от 19,00 часа супер интересно.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7891


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2009 18:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Последната трета тренировка преди днешната квалификация за Гран при на Бразилия бе провалена от тропическа буря. Пистата "Интерлагос" буквално бе наводнена от силния дъжд, който принуди стюардите на ФИА да не разрешат тренировката да започне по график в 17,00 часа българско време. Освен невъзможността на болидите да се движат безопасно по трасето, и медицинският хеликоптер нямаше как да излети при инцидент заради изключително лошите метеорологични условия. Пистата бе залята от бурята, а гръмотевиците дори прекъснаха част комуникационните услуги около трасето. "Интерлагос" буквално се превърна в река.

В началото Колата за сигурност направи няколко опознавателни обиколки, за да провери условията на пистата, докато всички отбори чакаха дъждът да спре. Това не се случи през първите 40 минути на 60-минутната сесия. Все пак 18 минути преди края на последната тренировъчна сесия от ФИА все пак разрешиха на пилотите да направят по няколко обиколки.

Повечето болиди едва се държаха на пистата, като някои от тях се завъртяха, включително Алонсо и Кими. Най-тежък инцидент преживя пилотът на Рено Ромен Грожан, който пет минути преди края на тренировката изпусна контрол над болида си и се разби в предпазните ограждения. Така французинът отвори много работа на механиците си, които трябва да подготвят колата му за два часа до 20,00 часа, когато започва квалификацията в Бразилия. Стюардите веднага реагираха, развяха червени флагове и прекратиха тренировката. Така в последните минути отново никой не кара, заради червените флагове.

Все пак най-добро време от 1:23.182 мин под проливния дъжд даде пилотът на Уилямс Нико Розберг. Втори остана съотборникът му Казуки Накаджима, а тройката допълни водачът в класирането на пилотите Дженсън Бътън (БраунGP). Другите двама претенденти за титлата Рубенс Барикело (БраунGP) и Себастиан Фетел (Ред Бул) останаха на 14-о и 15-о място. Според последните прогнози се очаква да вали силно и по време на кавалификацията от 20,00 часа!

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7899


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2009 11:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Местният герой Рубенс Барикело (БраунGP) спечели супер драматичен пол-позишън в квалификацията за Гран при на Бразилия, продължила почти 3 часа. Големият му съперник за титлата - съотборникът му Дженсън Бътън ще стартира едва 14-ти, а другият претендент Фетел е дори по-назад - 16-ти. Така интригата за новия световен шампион във Формула 1 се запази! Квалификацията се превърна в истински трилър и продължи почти 3 часа, заради лошото време и силния дъжд, което принудиите съдиите на ФИА на няколко пъти да спират сесията, заради инциденти и лоши условия на наводнената писта.

Втори днес след невероятни обрати остана Марк Уебър (Ред Бул), а трети ще стартира Адриан Сутил с Форс Индия. Четвърти на решетката в неделя ще застане Ярно Трули (Тойота). Топ 10 на старта допълниха още: 5.Кими Райконен (Ферари), 6.Себастиян Буеми (Торо Росо), 7.Нико Розберг (Уилямс-Тойота), 8.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 9.Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота) и 10.Фернандо Алонсо (Рено).

Квалификацията започна в 20,00 часа българско време при много тежки условия, заради силен дъжд, но съдиите разрешиха шоуто да започне. Още в началото обаче след първите инсталационни обиколки, сесията беше спряна с червени знамена, след завъртане на Джанкарло Фисикела (Ферари) на първия шикан "Сена-S". Тогава съдиите обявиха, че квалификацията ще бъде подновена само когато условията се подобрят! Колата за сигурност направи опознавателни обиколки, за да провери условията на пистата. Така след няколко минути сесията беше рестартирана. Целта на пилотите към този момент бе да запишат време и да избегнат отпадане в първите две елиминации. Дъждът в Бразилия беше много силен, а пистата се бе превърнала в река.

В адските условия по време на първите 20 минути от елиминациите, пилотите се бореха с аквапланинга и нулевата видимост. Трафикът беше ужасен, а много от състезателите се оплакаха по радиото и обясниха колко е голям риксът от инциденти. Най-големите губещи от лотарията в този момент се оказаха пилотите на Макларън и Фетел. Хамилтън, Хейки и Себастиян не успяха да запишат време, което да ги класира напред. Фетел бе бесен и хвърли своя волан при прибирането си в бокса. Голямо разочарование за германеца и почти сигурен край на амбициите му за шампионската титла. Така в крайна сметка не продължиха: 16.Себастиян Фетел (Ред Бул), 17.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес), 18.Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), 19.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 20. Джанкарло Фисикела (Ферари). Още в началото Фисикела се завъртя и колата му остана в зоната за сигурност.

Началото на втората фаза (15 минути) се забави с около 20 минути, заради силния дъжд, а контролът на ФИА постоянно информираше всички кога ще започнат отделните сесии. След като в крайна сметка зеленият светофар светна, тази втора част също не продължи дълго. Розберг побърза да се появи на пистата, за да запише време. Останалите го последваха, но Лиуци загуби контрол в края на старт-финалната права и за заби в оградите с много висока скорост. Болидът му бе тотално разбит, но Витантонио се отърва без контузии. Съдиите обаче отново спряха сесията с червени знамена. Това стана към 20,45 часа българско време. Пистата "Интерлагос" беше тотално наводнена и съдиите решиха да спрат сесията за неопределено време.

След продължителни инспекции на Колата за сигурност, съдиите решиха да подновят квалификацията едва в 22,10 часа българско време след като дъждът спря. Повече от 1 час никой не знаеше дали сесията изобщо ще бъде подновена и дали тя няма да бъде изцяло прекратена.

В крайна сметка борбата за пол-позишън беше подновена. До края на втората фаза, започнала в 22,10 часа оставаха около 12 минути. Дъждът беше почти спрял и дори слънцето се показа между олбаците. Всички пилоти побързаха да се появят на пистата, за да запишат време. Трафикът отново бе много тежък, а по трасето ясно се виждаше състезателната линия. Условията се подобриха, а някои пилоти дори опитаха гуми интермедия. В крайна сметка големият губещ тук се оказа лидерът в шампионата Бътън, който даде едва 14-то време, защото остана на пистата прекалено дълго с мокри гуми. В края на тази фаза видимостта отново бе лоша, защото започна да вали. Барикело и Алонсо успяха да се промъкнат напред и така Рубенс ще стартира по-напред от съотборника си и съперник за титлата.

Битката за пол-позишън в последните 10 минути (трета фаза) бе много интересна, като пилотите постоянно подобряваха времената си! Един след друг всеки даваше най-доброто време, защото пистата изсъхваше. Така за секунди с пол-позишън бяха Уебър, Кубица, Розберг, Рубенс, Трули и т.н. За втора поредна година бразилски трилър и емоции в последните обиколки. Барикело на два пъти бе първи и след това времето му бе подобрено. Все пак в крайна сметка бразилецът спря хронометрите на 1:19,576 минути и спечели пол-позишън. Трибуните полудяха, а целта на Рубенс утре е само една - победа и класиране пред Бътън. Стартът за Гран при на Бразилия, предпоследен кръг от шампионата е в неделя от 19,00 часа българско време! Отново се очаква да вали и състезанието ще е истинско шоу за феновете ;)

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7907


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2009 15:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Фев 2009 14:47
Мнения: 1718
Местоположение: Ботевград
Отбор: ЦСКА (София)
Дженсън Бътън (БраунGP) е новият световен шампион във Формула 1 след като финишира пети в надпреварата на пистата "Интерлагос" за Гран при на Бразилия! Това място му бе достатъчно, за да триумфира с короната за първи път в своята кариера! БраунGP пък спечелиха титлата при конструкторите. Големият съперник на Бътън и негов съотборник - Рубенс Барикело, се провали пред родна публика, след като тръгна първи, но в хода на надпреварата изостана назад, а 8 тура преди финала от 4-та позиция трябваше да влезе допълнително в бокса за смяна на нови гуми. На финала Рубенс остана 8-ми.

Състезанието за Гран при на Бразилия, предпоследен кръг от първенството, беше спечелено от Марк Уебър (Ред Бул). Австралиецът се представи страхотно, след като стартира втори и с по-добра стратегия и скорост още след първите спирания в бокса успя да поведе колоната. Втори финишира Роберт Кубица, пред 3.Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), 4.Себастиян Фетел (Ред Бул), 5.Дженсън Бътън (БраунGP), 6.Кими Райконен (Ферари), 7.Себастиян Буеми (Торо Росо), 8.Рубенс Барикело (БраунGP), 9.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) и др.

Бътън стартира 14-ти и успя след серия от изпреварвания в началото да се придвижи до зоната на точките. Британецът направо изяждаше съперниците си, като само Кобаяши му се опъна за известно време. Фетел тръгна 16-ти и финишира 4-ти, което изобщо не му беше достатъчно, за да остане в борбата за трофея.

БраунGP спечелиха титлата само 12 месеца, след като Хонда изостави тима и до последно не се знаеше дали изобщо екипът ще оцелее. Но геният на Рос Браун си каза думата и след драстичната промяна на правилата, неговият тим се оказа най-подготвен, докато Ферари и Макларън се провалиха още в началото на сезона.

Стартът в Сао Пауло беше повече от динамичен. Само в първата обиколка се стигна до няколко катастрофи, пожар в бокса, кола за сигурност и др. След изгасването на светофарите Рубенс поведе, следван плътно от Уебър. Райконен тръгна чудесно от 5-та позиция и в първия завой влезе трети. Сутил се забави от 3-та си стартова позиция и докосна колата на Райконен. Кими за малко загуби контрол, успя да овладее машината, но на следващия завой след правата се удари в задната част на колата на Уебър и счупи предното си крило. Това го прати в дъното на класирането.

Междувременно на първия шикан "Сена-S", Ковалайнен и Фисикела се удариха в средата на колоната, което изпрати и другият пилот на Ферари в дъното. Там беше и Фетел, който успя да се измъкне. Малко по-напред отново в първата обиколка, Трули удари Сутил и двамата се забиха в оградите с висока скорост. От това пострада и Алонсо, който бе пометен в мелето и също отпадна. Трули излезе бесен от колата си и започна да крещи на Сутил, като за малко не се стигна до бой и физическа саморазправа между двамата. Трули ръкомахаше гневно на Сутил и го обиняваше за катастрофата.

Към целият този екшън се прибави и пожар в бокса, като Райконен дори се запали за секунди. Той заедно с Ковалайнен бяха в пита, за да оправят колите си, но механиците на Макларън пуснаха Хейки да потегли със закачен маркуч за гориво. От колата на Маклрън по асфалта започна да изтича бензин и след секунди избухна пожар. Кими бе точно зад сънародника си и неговата кола пламна за секунди. Като по чудо "Айсмен" продължи, след като огънят изгасна. Хейки спря пред бокса на БраунGP и механиците на този тим откачиха маркучът му и пилотът се върна на пистата.

Съдиите пуснаха Кола за сигурност и още във втората обиколка пилотите нямаха право да се изпреварват. Класирането към този момент бе: 1.Барикело, 2.Уебър, 3.Розберг, 4.Кубица, 5.Буеми, 6.Накаджима, 7.Кобаяши, 8.Грожан, 9.Бътън, 10.Алгуерсуари, 11.Фетел и др.

В 5-та обиколка състезанието беше рестартирано и Кубица изпревари Розберг, а Бътън задмина Грожан. От тук започна и серията на Дженсън, който не след дълго издуха и Накаджима. Последваха нови изпреварвания и Бътън се придвижи още по-напред.

В челото Рубенс водеше, но само с 2 секунди на Уебър и още толкова на Кубица. Към този момент започна да става ясно, че Уебър е фаворит за победата, а Рубенс ще загуби позиции. След първите спирания в пита, Барикело се смъкна на 3-та позиция. Уебър поведе пред Кубица. От тук до финала Марк нямаше проблеми и задържаше Кубица на 5 секунди зад себе си.

Хамилтън пък имаше интересна стратегия с 1 спиране и също се придвижи напред, като по едно време дори пристискаше Барикело за 3-то място. В средата на надпреварата Розберг отпадна поради технически проблем. Стратегията на Фетел също проработи и не след дълго след въртележката на спиранията в бокса, той също влезе в зоната на точките и успя да мине Барикело.

След вторите спирания, Бътън се придвижи до 6-та позиция. Люис притисна Рубенс и го изпревари за 3-то място. Точно тогава бразилцът разбра, че има проблем с едната гума и трябваше да влезе в пита за допълнителна трета смяна. Това избута Бътън до 5-та позиция, на няколко секунди зад Фетел.

До финала Уебър контролираше състезанието и записа втората си победа за сезона. Следващият старт е след две седмици в Абу Даби на новата писта "Яс Марина".

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=7924


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.     [ 14 мнения ] 



  Подобни теми Автор Преглеждания Последно мнение
Преглежда непрочетените мнения Снимки на стадиона
Форум: Спортист 2009 (Своге)
lms_X 247066 14 Окт 2009 23:39
от darkko
Преглежда непрочетените мнения На кое място ще завърши "Дунав" в Б Изток?
Форум: Сезон 2006/2007
DUNAV-RUSSE 178159 16 Сеп 2018 10:00
от Dearis
Преглежда непрочетените мнения Купата на България
Форум: Хебър 1918 (Пазарджик)
Anonymous 141480 04 Ное 2006 18:12
от StreeT_HunteR
Преглежда непрочетените мнения Отборът на Спартак - 2006-2007
Форум: Архив
Anonymous 132811 01 Яну 2007 16:25
от SPFC1919
Преглежда непрочетените мнения История на ФК "Спартак" Пловдив
Форум: Спартак 1947 (Пловдив)
Anonymous 138288 17 Авг 2011 16:27
от mainata89

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Иди на:  




Powered by phpBB © 2008 phpBB Group

Контакти | Fans on Facebook | Игра с прогнози