Себастиян Фетел с Ред Бул спечели надпреварата в пустинята за Гран при на Абу Даби, 17-ти последен кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори под прожекторите на изкуствено осветление, на новата супер писта "Яс Марина" остана Марк Уебър (Ред Бул), който до последните метри успя да удържи мощните атаки на третия на финала Дженсън Бътън (БраунGP). Световният шампион се опита да вземе това второ място, но Уебер не му даде шанс. Бътън записа поредното си силно представяне.
Четвърти на острова "Яс Марина" остана Рубенс Барикело (БраунGP), пред 5.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 6.Камуи Кобаяши (Тойота), 7.Ярно Трули (Тойота), 8.Себастиян Буеми (Торо Росо), 9.Нико Розберг (Уилямс-Тойота), 10.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 11.Хейки Ковалайнен, 12.Кими Райконен и др. Така в битката между Макларън и Ферари за третото място в крайното класиране при конструкторите, британците излязоха печеливши. Сега се очаква Макларън да полчуи около 5 милиона долара повече от ФИА в края на сезона. Фетел пък победи Барикело за третото място при пилотите. Надпреварата в Абу Даби бе последна за БМВ във Формула 1, след като баварците обявиха още преди няколко седмици, че се оттеглят от спорта.
Залязващото слънце отново изглеждаше много красиво над пистата в Абу даби, която наистина се очертава като най-изящната в календара. Фетел записа 4-та си победа за сезона, а Ред Бул 4-та си двойна победа за 2009 година. Сега амбициите на австрийците вече са насочени към титлата през сезон 2010. Новият шампионат стартира на 14 март догодина в Бахрейн.
На старта днес Хамилтън поведе колоната, следван плътно от Фетел и Уебър. Зад тях бяха Барикело и Бътън. Още на първия завой се стигна до инцидент между Рубенс и Уебър. Двамата се удариха и част от предното крило на бразилеца се откъсна. Ветеранът продължи с влошена аеродинамика и не след дълго беше изпреварен от шампиона Бътън. Зад тях Кубица притисна Трули в средата на първата обиколка и го изпревари. Така след 1 обикола класирането бе: 1.Хамилтън, 2.Фетел, 3.Уебър, 4.Бътън, 5.Бариекло, 6.Кубица, 7.Трули, 8.Хайдфелд, 9.Розберг, 10.Буеми и др. Райконен бе 12-ти, а Алонсо 18-ти.
Фетел опита няколко атаки срещу Хамилтън, но към този момент британецът бе много по-бърз. Зад тях плътно беше третият Уебър. В 6-та обиколка Люис водеше само с 1,6 сек. на Фетел. Пилотът на Макларън не можеше да се откъсне пред Фетел, а предварителните прогнози сочеха как Себастиян ще спре за първи път в пита няколко тура по-късно от Хамилтън. Това даваше предимство на пилота на Ред Бул. По-назад Ковалайнен притискаше Райконен за 11-то място. Финландците бяха със стратегия с едно спиране и в пряка битка Макларън срещу Ферари за третото място в крайното класиране в шампионата.
Към 15-та обиколка, преди първите спирания в бокса, вторият Фетел и третият Уебър започнаха да дават по-добри времена от лидера Хамилтън. Не след дълго лидерите започнаха да влизат в пита за нови гуми и бензин. След излизането си Бътън беше притиснат от Кобаяши и японецът не остави никакъв шанс на шампиона. Пилотът на Тойота бе много лек и със стратегия с едно спиране.
Лидерът Хамилтън също посети механиците си, а Фетел остана на пистата. Себастиян направи последователно няколко бързи тура и след като мина през пита успя да поведе в състезанието. Хамилтън не бе далеч, но точно в този момент стана ясно, че той има проблем със задните спирачки. При едно от тежките спирания, от задните гуми на британеца започна да излиза пушек и той мина през зоната за сигурност. Така световният шампион за 2008 година трябваше да се прибере бавно в бокса на Макларън. Безславно отпадане за фаворита Хамилтън, който беше сочен за сигурен победител днес, след тоталната си доминация през уикенда.
След първите спирания класирането бе: 1.Фетел, 2.Уебър, 3.Кобаяши, 4.Бътън, 5.Барикело и др. Кобаяши имаше стратегия с 1 стоп и се представяше отлично. Японецът започна борба с Бътън за третото място, а на Дженсън предстоеше и още едно допълнително влизане. Хайдфелд пък успя да мине Трули и Кубица в пита и се промъкна напред. Фисикела получи наказание и трябваше да премине бавано през бокса.
22 об. преди финала новият лидер Фетел водеше на вторият Уебър с цели 10 секунди. Победата на младия германец изглеждаше сигурна. По време на вторите спирания интрига имаше само за спора между Бътън, Рубенс и Хайдфелд и Кобаяши за третото място. Японецът имаше много бензин и това позволи на останалите да натрупат преднина пред новака. Хайме Алгуерсуари с Торо Росо пък изправи косите на всички в Ред Бул, след като се обърка и тръгна да спира в бокса на Фетел. Германецът идваше след него и Хайме трябваше бързо да се махне от пътя му. По-късно младия испанец отпадна след повреда в скоростната кутия, а Фетел зареди без проблеми.
Около 10 тура преди финала, след вторите спирания, Бътън, Рубенс и Ник успяха да минат пред Камуи. Фетел и Уебър бяха далеч напред, а трети отново бе Бътън, пред 4.Барикело, 5.Хайдфелд, 6.Кобаяши, 7.Трули, 8.Буеми, 9.Розберг и др. По-назад Кубица и Буеми се сблъскаха в борба за позиция, но успяха да продължат в състезанието. В битката между Макларън и Ферари, Кими притискаше Хейки за 11-то място. Алонсо пък бе едва 14-ти.
В последните две обиколлки Бътън опита няколко мощни атаки на Уебър, след като успя да го настигне. Двамата бяха гума до гума, няколко завойя, но британецът не успя да мине пред Марк. Битката между двамата беше много оспорвана и продължи до последните метри.
http://formula1.sportal.bg/news.php?id=8064